השכונות של אתונה

השכונות של אתונה

בין אם אתם מגיעים בפעם הראשונה לעיר היוונית השוקקת, או שאתם מבקרים קבועים באתונה היפה, אחת הדרכים הטובות ביותר לחקור את אתונה היא לשוטט בשכונותיה השונות ורחובותיה היפים. 
 
בקרו בכיכר סינטגמה (Syntagma Square), מדרחוב ארמו (Ermou) – רחוב הקניות הידוע על שלל חנויותיו ובתי הקפה לאורכו, בקרמיקוס (The Kerameikos) ובגן הלאומי (The National Garden). חקרו שכונות ציוריות ומקסימות כמו הפלאקה (Plaka), גבעת ליקביטוס (Lykavittos), כיכר מונאסטיראקי, ואצטדיון פנאתאניק (The Panathenaic Roman Stadium). 
 
לא בטוחים היכן לבקר הפעם? הכנו לכם סקירה קצרה של השכונות הפופולאריות באתונה:
 
פלאקה - Plaka
ממוקמת בין ככר סינטגמה לכיכר מונסטיראקי, תחנת המטרו המומלצת – מונסטיראקי.
הפלאקה הוא מרכזה ההיסטורי של אתונה העתיקה, והיא גם הרובע הציורי ביותר בלב אתונה שמציע רחובות קטנים וסמטאות קסומות, בתים המאופיינים באדריכלות ניאו-קלאסית שלל טברנות וחנויות מתנות ומזכרות קטנות.
 
פלאקה - השכונה הציורית במרכז אתונה העתיקה
פלאקה - השכונה הציורית במרכז אתונה העתיקה
 
אקרופוליס - Acropolis
ממוקמת בין כיכר סינטגמה לשכונת תיסיו, תחנת המטרו המומלצת – אקרופוליס.
שכונת אקרופוליס, המכונה גם מקריגיאני, מתחילה מקשת אדריאנוס ונמשכת עד שכונת תיסיו, רחובות קטנים מרוצפים בצל אקרופוליס ובמרחק הליכה קצר ממרכז העיר.
בשכונה זו ממוקם אחד מאתרי התיירות המפורסמים ביותר באתונה בפרט וביוון בכלל - האקרופוליס של אתונה, שהיא האקרופוליס הידועה ביותר מימי יוון העתיקה, שבה תוכלו לסייר בין מבנים ושרידים ארכאולוגיים מתקופת הזוהר של אתונה, כשהמרכזי מביניהם הוא הפרתנון.
 
שרידים מאתונה העתיקה באקרופוליס  מבט לארקופוליס במרכז העיר העתיקה של אתונה
אתר האקרופוליס - בו שרידים ארכיאולוגיים רבים מאתונה העתיקה
 
סינטגמה - Syntagma
ממוקמת במרכז אתונה, תחנת המטרו המומלצת – סינטגמה.
המילה סינטגמה, שפירושה "חוקה", היא שמה של הכיכר המרכזית של אתונה. היא נבדלת על ידי בית הפרלמנט והבניינים הנאו-קלאסיים היפים הסובבים אותה. רוב האתרים החשובים והידועים של אתונה נמצאים במרחק הליכה ממנה, כך שהרבה מהסיורים שלכם בעיר יוכלו להתחיל בכיכר זו.
 
מונסטיראקי - Monastiraki
ממוקמת בין כיכר סינטגמה וכיכר אומוניה, תחנת המטרו המומלצת – מונסטיראקי.
מונאסטיראקי היא שכונה ציורית בלב אתונה, בסופו של מדרחוב ארמו, המפורסמת בבתים הניאו-קלאסיים שלה, האתרים העתיקים והשוק הפתוח שבו מגוון חנויות בגדים, מזכרות וחנויות עתיקות. בכיכר לרוב תמצאו גם שלל דוכני ממכר לפירות ומאכלים מקומיים. 
 
הכיכר המרכזית בשכונת מונסטיראקי
הכיכר המרכזית בשכונת מונסטיראקי 
 
תיסיו - Thissio
ממוקמת סמוך למונסטיראקי ולאקרופוליס, תחנת המטרו המומלצת – תיסיו.
תיסיו היא שכונה מקסימה הממוקמת ממש מתחת לאקרופוליס, ובה בתי קפה רבים. זהו המקום המועדף על המקומיים והמבקרים ללגום את כוס הקפה שלהם בבוקר או אחרי הצהריים. סמוך לתיסיו נמצאת גם האגורה העתיקה.
 
קולונאקי - Kolonaki
ממוקמת בין סינטגמה לגבעת ליקביטוס, תחנות המטרו המומלצות – סינטגמה ופנפיסטימיו.
קולונאקי, אחת השכונות האלגנטיות ביותר באתונה, נמצאת במרחק הליכה קצר מכיכר סינטגמה. מאופיינת בחנויות רבות, רחובות מרוצפים ובתי קפה.

נוף לגבעת ליקביטוס  אוכל יווני בטברנה באתונה
נוף לגבעת הליקביטוס ואוכל יווני בטברנה אתונאית


פסירי - Psiri
ממוקמת סמוך למונסטיראקי, תחנת המטרו המומלצת – מונסטיראקי.
פסירי היא שכונה ותיקה טיפוסית באתונה, עם מבנים ניאו-קלאסיים ורחובות מרוצפים, ידועה ופופולארית בסצנת חיי הלילה של אתונה, בזכות שלל המועדונים והטברנות שבה.

גאזי - Gazi
ממוקמת כ- 3 ק"מ מכיכר סינטגמה, תחנת המטרו המומלצת – קראמיקו.
גאזי קיבלה את שמה ממפעל הגז שעבד באזור וסיפק גז לכל אתונה בעבר. כעת המפעל הפך למרכז תרבות בשם טכנופוליס והשכונה הפכה פופולרית מאוד בזכות חיי הלילה שלה, גרפיטי ואומנות רחוב מעניינת.
 
גרפיטי באתונה
גרפיטי באתונה
 
אומוניה - Omonia
ממוקמת במרחק הליכה מסינטגמה, תחנת המטרו המומלצת – אומוניה.
אומוניה היא אחת הכיכרות הגדולות ביוון ואחת הכיכרות החשובות באתונה. למרות שאין לה מוניטין טוב, מלונות יוקרה רבים נמצאים שם.