חופשת יוקרה בכרתים

חופשה בכרתים - הרבה יותר ממה שחשבתם

הגיע הזמן להכניס את האי כרתים ביוון ל- bucket list שלכם!
 
האי כרתים מתגאה בנופי טבע יפהפיים ומציע שפע חוויות רחב במיוחד. חופי כרתים מוקפים בטבע ירוק עם מים קסומים בכל גווני הכחול. חוף באלוס, חוף ואי וחוף אלפוניסי הם כמה מהחופים המוכרים והמומלצים ביותר באי. בשביל החופשה הרגועה המושלמת כל מה שצריך זה לשכב תחת השמש, להרגיש את המים מדגדגים בעדינות את רגליכם, להביט אל הים האינסופי, ולטבול במי גן העדן - ביקור בחופים הטובים ביותר בכרתים הוא חוויה בגדר חובה.

חוף באלוס, אחד מחופי כרתים היפים
חוף באלוס, מהחופים היפים של האי כרתים
 
אבל כרתים הוא הרבה יותר מהחופים היפים שמקיפים את האי. כרתים הוא אחד מהאיים היווניים שלהם היסטוריה ותרבות עשירה במיוחד. את הטעם הראשון מעברו ההיסטורי של האי תוכלו לחוש בביקור באתרים השונים הפזורים ברחבי האי - על ידי שיטוט בעיירה חאניה, שם תיתקלו באחוזות אצילות, מבצרים ונציאנים, מוזיאונים, מזרקות וכנסיות, המבטאות קסם ייחודי; או בביקור בארמון קנוסוס, ארמון הפייסטוס ותחנת ספינלונגה, שהם מקומות חובה לבקר בהם בכרתים כדי שתוכלו לצלול יותר לעומק ההיסטוריה של האי.
 
המגדלור בעיר העתיקה בנמל חאניה
המגדלור בנמל חאניה 
 
מחוז מומלץ נוסף לביקור הוא מחוז רתימנו השוכן בצד המערבי של כרתים, בין המחוזות חאניה והרקליון. מחוז זה שופע בחופים יפים, אתרים ארכיאולוגיים, כנסיות ביזנטיות, כפרים ציוריים ואתרי נופש קוסמופוליטיים - רתימנו הוא ללא ספק אחד המקומות היפים בכרתים.
העיר רתימנו, בירת המחוז, היא מרכז הפעילויות שבו. העיר רתימנו מושפעת מאוד מהוונציאנים, ומתהדרת בארכיטקטורה אלגנטית ובנמל ציורי. מחוץ לעיר העתיקה בעיר רתימנו, ישנם אתרי נופש חופים קוסמופוליטיים רבים. אם אתם מעדיפים בילוי נינוח ופרטי יותר, נסיעה סביב המחוז תביא אתכם להרבה מפרצונים מבודדים, בהם תוכלו ליהנות מפרטיות מוחלטת.
 
העיר העתיקה, נמל רתמינו
העיר העתיקה, נמל רתמינו

 
לאסיתי (Lassithi), מחוז נוסף, הממוקם בצד המזרחי של כרתים, מתהדר בתפאורה טבעית מהפנטת. אף על פי שכמה מקומות פופולריים כמו אלונדה, סיסי, סיטיה, וירפטרה שוכנים בלאסיתי, התיירים עדיין לא השתלטו לגמרי על האיזור. לאסיתי בולט בנוף הטבעי שלו ובחופים היפים, בהם מים צלולים ואווירה אקזוטית של הקריביים. החוף המומלץ ביותר בלאסיתי הוא החוף ואי, חוף מדהים עם מים צלולים המוקפים עצי דקל, המקום המושלם להירגע בו. נסיעה סביב לאסיתי תיקח אתכם לאתרים ארכיאולוגיים, טירות ימי הביניים ואתרי תיירות, כמו ארמון זאקרוס מינואן ואי ספינלונגה.

שפינלונגה, אי המצורעים, מחוז לאסיתי
ספינלונגה, אי המצורעים, מחוז לאסיתי
 
אם אתם מחפשים אדרנלין, תוכלו למצוא מגוון פעילויות ואטרקציות מאתגרות ומהנות בטבע של כרתים. מסלולים אתגריים בערוצים דרמטיים, כמו נקיק הסמריה (Samaria gorge) המפורסם, מסלולי טרקים ומגוון ענק של פעילויות ספורט ימי בחופים השונים ישאירו את רמות האדרנלין שלכם גבוהות במהלך חופשת כרתים.
 
ואי אפשר לשכוח את התחום הקולינרי בכרתים. הגסטרונומיה המקומית פופולרית לא רק ברחבי יוון אלא גם בכל העולם. הסצינה הקולינרית הפורחת של האי מבוססת על רכיבים טריים המיוצרים באופן מקומי ומשמשים שפים מקומיים מוכשרים ליצירת המאכלים המסורתיים השופעים ביותר.