מערות הים של פיאיה, קפריסין

5 המלצות לטיול יומי בקפריסין

אנחנו מסכימים אתכם - תוכלו כמובן לבלות את כל ימי החופשה שלכם באתר הנופש המושלם שהזמנתם דרכנו, עם יציאות קצרות לסביבת המלון ולחוף הסמוך.
אבל אם אתם כבר פה, למה שלא להקדיש לפחות יום אחד לטיול באי היפהפה הזה?
צריכים שכנוע נוסף? תקראו את ההמלצות מטה ותראו אם זה לא עושה לכם חשק לקום מהכיסא בבריכה ולראות מקומות חדשים:  

1. מערות הים המרהיבות בפיאיה וקייפ גרקו

באי ישנם חופים סלעיים רבים, שבחלקם המים חצבו מערות מיוחדות ומרהיבות, שהינן תופעת טבע שנוצרה במשך עשרות אלפי שנים שבהן גלי הים יצרו מערות במגוון גדלים בחוף הסלעי. שניים מהאתרים המפורסמים יותר במערות הים היפהפיות שבהם הם פיאיה וקייפ גרקו.

אתר מערות הים של פיאיה ידוע גם בשם "חוף המערות של קפריסין". הוא ממוקם באיזור פאפוס, במרחק קצר מהספינה הטרופה הידועה "אדוארדו ה-3". חשוב לשים לב שהחוף אסור לרחצה, אבל עם זאת הוא יספק לכם את האפשרות לצפייה במערות הייחודיות כל כך.
האתר המוכר השני ממוקם בשמורת הטבע "קייפ גרקו" שבאיזור איה נאפה. בשמורה זו תוכלו ליהנות ממסלולי הליכה על קו החוף, מפרצים עם מי טורקיז צלולים וכמובן, מערות ים מרהיבות שיתנו לכם הזדמנות מצויינת לצילום כמה תמונות מדהימות לפרופיל האינסטגרם שלכם ;)

מערות הים בפיאיה, קפריסין   הספינה הטרופה אדוארדו השלישי, פיאיה, קפריסין

[חוף מערות הים והספינה הטרופה בפיאיה, קפריסין] 


2. סלע אפרודיטה

אחד מאתרי התיירות המפורסמים (והמצולמים) ביותר בקפריסין הוא סלע אפרודיטה (Petra tou Romiou). זהו המקום בו על פי המיתולוגיה היוונית נולדה אלת האהבה אפרודיטה. הוא ממוקם כ 20 דקות נסיעה בלבד מהעיר פאפוס.
האגדה אגב מספרת, שמי שיצליח להקיף את סלע אפרודיטה בשחייה יזכה לנעורי נצח. אנחנו חושבים שגם אם לא תזכו בחיי נצח - שחייה טובה לבריאות ומקומות יפים תמיד גורמים לנו להרגיש צעירים יותר.

   סלע אפרודיטה, קפריסין

[סלע אפרודיטה, קפריסין]

 
3. יום המוקדש לקצת ארכיאולוגיה
 
קיימים מספר אתרים ארכיאולוגיים משמעותיים באי, אבל השניים הידועים ביותר הם קברי המלכים  (Tombs Of the Kings)ואתר העתיקות קוריון (Ancient Kourion).

קברי המלכים הוא אתר שממוקם בסמוך לעיר פאפוס, והוא גם אחד מאתרי מורשת התרבות העולמית של אונסק"ו. במתחם האתר תוכלו לראות מנהרות וקברים תת קרקעיים ששימשו כקברים לתושבי העיר פאפוס בין המאה ה- 3 לפנה"ס ועד המאה ה- 3 לספירה.
אתר העתיקות קוריוןממוקם כ- 15 ק"מ בלבד מלימסול ובו תוכלו לראות את שרידי העיר הקדומה קוריון, פסיפסים מרהיבים ואמפיתאטרון שנשמר בשלמותו.
 

קברי המלכים, קפריסין   אתר העתיקות קוריון, קפריסין

[קברי המלכים ואתר העתיקון קוריון, קפריסין]

 
4. הרי הטרודוס (Troodos Mountains)

אם אתם רוצים להשקיע ביום טיול ייחודי באי – אנחנו ממליצים לכם לנסוע מעט רחוק יותר, אל מרכז האי, שם תוכלו לטייל ברכס ההרים המרשים של הטרודוס. באיזור זה תוכלו ליהנות מטיול במגוון מסלולי הליכה בטבע השופע יערות אורנים, אוויר צלול ומפלים יפהפיים.
במהלך ביקור באיזור כדאי לכם לא לפספס ביקור במפלי קלדוניה(Caledonia Waterfalls) - אלו מפלים מרהיבים בגובה של 12 מטרים, והם המפלים הטבעיים הגבוהים ביותר באי.
באזור גם תוכלו לבקר באחד או יותר מהכפרים הציוריים, כדוגמת לפקרה, אומודוס או פלאטראס.

הרי הטרודוס, קפריסין   המפלים ברכס הרי טרודוס, קפריסין

[רכס הרי טרודוס, קפריסין]


5. חופי קפריסין

ובכל זאת, קפריסין הוא בראש ובראשונה אי, והוא מוקף בחופים יפהפיים שחלקם אף זכו להיות מדורגים בראש רשימות החופים המומלצים באירופה כולה.
אז גם אם המלון שלכם ממוקם ליד חוף נהדר, כדאי מאוד להקדיש יום אחד לפחות מהטיול כדי לראות עוד מהחופים היפים שהאי מציע.

בין החופים המפורסמים ביותר באי תמצאו את החופים הבאים:
- חוף קורל ביץ' המפורסם באיזור פאפוס
- חוף סלע אפרודיטה שהוזכר מעלה, גם הוא באיזור פאפוס
- חוף מקנזיה שבאיזור לרנקה
- חופי איה נאפה, עיירת הנופש התוססת
- חוף העיירה פרוטרס, הסמוכה לאיה נאפה


[חוף סלע אפרודיטה, קפריסין]